Plej din krop med kosttilskud

Kategori: Kost & Sundhed

Skrevet D. 23. februar 2022

Sponsoreret  

Helsekost og kosttilskud behøver ikke at være fyord, man forbinder med hippiebevægelse og hår under armene. Desværre har helsekost fået et ry klidgrød og smagen af loft blandet med ukrudt. Meget helsekost kan man dog tage i hverdagen, samtidig med, at man beholder sin oprindelige kost.

 

Kostpyramider, seks frugt og grønt om dagen, mere fisk, flere grøntsager. Man kan efterhånden tapetserer hele sit hjem med plakater fra sundhedsstyrelsen, der alle vejleder os til det gode og sunde liv. Men i en stresset hverdag med børn og arbejde, er det ikke altid, at vi lige når at få vores daglige indtag af grøntsager og vand.

 

Derfor bør de fleste mennesker kigge mod kosttilskud som en fast del af deres daglige rutine. Her behøver man ikke at tage vitaminer fra A til Å, for at have et godt liv, en multivitamin er i mange tilfælde tilstrækkeligt. Man kan altid tage til egen læge for at se, hvilke kosttilskud, man selv ville have godt af. Måske du mangler jern.

 

Til mange slags problemer

Mange mennesker ville blive overraskede over at se resultatet af en afføringsprøve. Det gennemsnitlige menneske spiser nemlig alt for lidt fiber, og for meget hvidt brød. Det er hårdt for tarmen, der også ofte brokker sig. Her kan man med fordel tage et dagligt tilskud af mælkesyrebakterier, for igen at skabe balance i maven.

 

I en tid, hvor mange mennesker lider af stress, kan det være en idé at pleje sine tarme bedre, da mange problemer starter her. Derfor kan et kosttilskud som fiber også være til gavn for de fleste. Et højt dagligt indtag af fiber sørger for at smøre tarmene, så de ikke bruger unødvendig energi på at føre afføring rundt i kroppen.

 

Husk at kosttilskud ikke alene kan opveje en dårlig kost.

Skrevet af: Nake Team

Raleteret opslag

Hack dine havregryn

Hack dine havregryn

Foodhacking er et udtryk der er opstået i nyere tid. Det handler om at tage færdiglavede retter...